Er zijn 2 methoden om te factureren.
A: Factuur maken in Word of Excel of een ander programma
B: Factuur maken in e-Boekhouden
(Hiervoor is de module “factureren” nodig, waar extra kosten aan zijn verbonden)
Toelichting methode A: Zelfgemaakte facturen inboeken
Het inboeken gaat op dezelfde wijze als de inkoopfacturen. Alleen kies je nu voor “factuur verstuurd”.
Maar hoe boekte je een inkoopfactuur ook alweer? Vergeten? Klik dan hier voor de uitleg, hoe je een verkoopfactuur boekt.
Toelichting methode B: Factuur maken in E-boekhouden
De extra module “factureren” maakt het mogelijk om facturen te sturen, rechtstreek uit E-boekhouden. Voordelen hiervan zijn:
- Je hoeft ze niet meer te boeken
- Je kunt ze rechtstreeks aan de klant per mail sturen
- Geen fouten bij het inboeken. De factuur is altijd wat jij verstuurd hebt.
- De standaard layout, voorkomt dat je iets vergeet op de factuur te zetten, of dat er rekenfouten op de factuur komen.
Klik hier voor de uitleg van E-boekhouden voor factureren